Vil ikke spise grøntsager - 2 år, 6 mdr.

28. juli 2010

Alder:
2 år, 6 mdr.

Vil ikke spise grøntsager - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen.

Liv på 2 1/2 år vil ikke spise grøntsager. Hverken rå, kogt, stegt eller bagt. Vi kan kun liste dem i hende, hvis vi hakker dem fint ud og blander dem i maden, fx kødsovs eller frikadeller.

Da hun startede med at spise vores mad, da fik hun tilbudt alle slags grøntsager, og hun spiste dem gladeligt. Hun var vild med advokado, majs, ærter, kogte gulerødder. Blomkål og boccoli i kartoffelmos spiste hun også.

Nu rører hun intet af det. Vi ligger altid lidt på tallerkenen, men hun vil ikke. Vi har prøvet at lave dip til, men hun prøver kun en ...

Annonce

... gang, og så vil hun ikke mere.

Nogle gange har vi sat forskellige grøntsager i skåle på bordet, men hun er ikke interesseret i dem. Hun spørger hvad det er, vi svarer og spørger om hun vil smage, men det vil hun ikke. Vi spiser selv grøntsagerne;)

Så hendes mad bliver meget ensformig. Hun vil gerne have rugbrødsmadder, pasta, kartofler (engang imellem), ris, laks, kylling og hakkebøf, kødsovs.

Har du nogle forslag til, hvordan vi skal tackle det med maden?

Hun spiser fint i vuggestuen siger de, dog ikke grøntsagerne.

Mange hilsner fra
Lars og Natalie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge