Brev:
Vil ikke spise grøntsager - 2 år, 6 mdr.
28. juli 2010
Alder:
2 år, 6 mdr.
Vil ikke spise grøntsager - 2 år, 6 mdr.
Hej Helen.
Liv på 2 1/2 år vil ikke spise grøntsager. Hverken rå, kogt, stegt eller bagt. Vi kan kun liste dem i hende, hvis vi hakker dem fint ud og blander dem i maden, fx kødsovs eller frikadeller.
Da hun startede med at spise vores mad, da fik hun tilbudt alle slags grøntsager, og hun spiste dem gladeligt. Hun var vild med advokado, majs, ærter, kogte gulerødder. Blomkål og boccoli i kartoffelmos spiste hun også.
Nu rører hun intet af det. Vi ligger altid lidt på tallerkenen, men hun vil ikke. Vi har prøvet at lave dip til, men hun prøver kun en gang, og så vil hun ikke mere.
Nogle gange har vi sat forskellige grøntsager i skåle på bordet, men hun er ikke interesseret i dem. Hun spørger hvad det er, vi svarer og spørger om hun vil smage, men det vil hun ikke. Vi spiser selv grøntsagerne;)
Så hendes mad bliver meget ensformig. Hun vil gerne have rugbrødsmadder, pasta, kartofler (engang imellem), ris, laks, kylling og hakkebøf, kødsovs.
Har du nogle forslag til, hvordan vi skal tackle det med maden?
Hun spiser fint i vuggestuen siger de, dog ikke grøntsagerne.
Mange hilsner fra
Lars og Natalie